Minusta


Moi! Olen Sanni, 28-vuotias helsinkiläistynyt nainen, joka rakastaa kirpputoreja, vanhoja huonekaluja, hyvää kahvia, elokuvia, koiria ja merkityksellisiä keskusteluja. Mulla on sellainen runoilijan sydän ja pään sisällä kokonainen universumi. Kuuntelen enemmän kuin puhun, ajattelen ja analysoin (ehkä joskus liikaakin) ennen suuni avaamista ja kammoksun small talk -tilanteita. Viihdyn paljon yksin, mutta kaipaan elämääni silti muutaman luottotyypin. Olen asunut nyt 4 vuotta Helsingissä ja niistä 3 vuotta tässä asunnossa missä asun tällä hetkellä. Ennen Helsinkiin muuttoa asuin ja opiskelin Tampereella elokuva- ja televisiolinjalla itseni kuvaajaksi ja työskentelenkin nyt alalla freelancerina. Rakastan kierrellä kirpputoreja ja antaa vanhoille tavaroille uuden elämän. Kirpputoreissa viehättää juuri se sellainen aarteen metsästäminen ja onnistumisen tunne mikä valtaa mielen, kun löytää jonkun hyvän löydön. Kirppislöytöjen myötä olen lähiaikoina innostunut paljon sisustamisesta ja siitä syntyikin ajatus lifestyle-painotteiseen blogiin.


Kirpputorien lisäksi rakastan matkustella ja reissuista tulen varmasti myös kirjoittamaan tänne blogiin. Kaksi vuotta sitten tein ensimmäisen reissuni yksin ja jäin siihen tunteeseen koukkuun. Matkustaessa musta kuoriutuu jokin uusi puoli, joka tutustuu helposti uusiin ihmisiin ja hakeutuu ihmisten seuraan. Vaikka olenkin matkustellut paljon niin en ole vielä käynyt Euroopan ulkopuolella. Se on mun valttikortti "en ole koskaan" -pelissä. Ehkä siihen tulee kuitenkin pian muutos. Euroopan maista etenkin Puola ja Saksa ovat mun sydäntä lähellä. Puolassa olen käynyt yhteensä melkein kymmenen kertaa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Berliinissä olen myös viettänyt useita viikkoja viimeisten kahden kesän aikana, siellä mulla on jotenkin todella kotoinen olo.


Olen ehdottomasti luova ihminen ja sitä luovuutta olen tuonut esiin viimeisen vuoden aikana lähinnä Youtube-videoiden muodossa. Pidän paljon myös valokuvauksesta ja kuvien editoimisesta, joten myös Instagram on lähellä mun sydäntä. Liikkuvassa kuvassa on kuitenkin joku juttu, joka kolahtaa muhun enemmän. Sen avulla pystyn välittämään paremmin tunnelmia. Toisaalta kirjoittaminen tuntuu joskus helpommalta, kun tekstejä voi muokata rauhassa sellaisiksi kuin haluaa. Tiivistettynä olen hyvin visuaalinen, luova ja herkkä ihminen. Koti on mulle tärkeä paikka ja tykkään, että mun kotona on kaunista, mukavaa ja siistiä. Panostan paljon ruokaan, jotta se olisi hyvää sekä mun mielelle että kropalle. Rakastan romanttisia tarinoita, kirjoja, elokuvia, you name it... ne on mulle ehkä sellainen guilty pleasure.

Siinä ehkä oleellisimmat (tai sitten ne randomimmat) faktat. Hauska tutustua! <3

- Sanni

Translation:
"I have a heart of a poet. A heart capable of loving the entire world"
- Alejandro Jodowsky / Poesía Sin Fin

Kommentit

back to top